Najpoznatiji aditivi su na bazi teflona ili keramike. I jedni i drugi imaju isti ili slični učinak.
Podmazuju, povećavaju kompresiju, smanjuju potrošnju ulja i smanjuju trenje, a time povećavaju trajnost samog motora.
Najveća razlika je u tome, kada se proizvod istroši i izgori – keramički aditiv izlazi iz motora u obliku čestica a teflonski izlazi u obliku plina.
Nije istina da, kada se jednom stavi aditiv, da ga se mora stalno stavljati; kad izgori, kad nestane, nestane i njegov efekt. Bolji proizovođači imaju proizvode koji mogu trajati i preko 50 000 km. Razlika je u kvaliteti izrade, koncentratu teflona i slično.
Kvalitetni proizvodi ne začepljuju uljne kanale i slično.
Njihov je sastav takav da podmazuju i smanjuju trenje, te kao takvi ne mogu začepljivati prolaze.
Ima proizvoda koji istovremeno odstranjuju naslage čađe i ostavljaju teflonski film, pa se stoga preporučuje dodavati ih nekoliko tisuća km prije izmijene ulja.
Razni proizvođači se znaju hvaliti keramičkim proizvodima kao dodatak ulju, jer se keramika koristi u svemirskim brodovima (radi otpornosti visokih temperatura); u auto industriji koristi se radi lakoće materijala ili u izradi kermičkih diskova; iz toga se daje zaključiti da keramika povećava trenje a ne smanjuje ga, dok je u motoru potrebno smanjivanje trenja. Rad samog motora se vrši na cca 200 stupnjeva, a ne na nekoliko tiusuća.
U nove motore nije nepotrebno stavljati nikakve vrste aditiva, jer je motor ispravan, ali visokvalitetni aditivi služe i preventivno, radi zaštite “od trošenja motora”, dodatnim smanjivanjem trenja.
Čest je slučaj da, ako je osoba u starijem autu koristila kvalitetni aditiv i vršila redovan tretman motora, pri kupnji novog, nakon samo par tisuća km stavlja tretman u motor da bi ga zaštitila.
Proizvode trebate isprobati te se onda odlučiti za onaj koji Vama najbolje odgovara.